Golaem Crowd 6.2 for Autodesk Maya (2016-2018)

Опубликовал Gravitron
  • 0
Golaem Crowd 6.2 for Autodesk Maya (2016-2018)


Плагин для Autodesk Maya, Golaem Crowd предназначен для простого и доступного заполнения окружающего пространства объектами, проще говоря, толпы, от нескольких десятков до нескольких тысяч. Golaem помогает заполнить создаваемые пространства, за короткий промежуток времени большим количеством подобных объектов. Плагин создает толпу, многочисленные движущиеся и статичные объекты, которые как правило необходимы при создании массовых сцен в крупнобюджетных кинофильмах, видео-играх.

The plugin for Autodesk Maya, Golaem Crowd , is designed for simple and affordable filling of the surrounding space with objects, in other words, crowds, from a few tens to several thousand. Golaem helps to fill the created spaces in a short period of time with a large number of similar objects. The plug-in creates a crowd, numerous moving and static objects, which are usually necessary when creating mass scenes in large-budget movies, video games.

Образцы создания толпы, многочисленных персонажей, в массовых сценах. Применятеся для создания мультипликации, массовых сцен в кинофильмах, видео-роликах. / Samples of creating a crowd, numerous characters, in mass scenes. Used to create animation, mass scenes in movies, video clips.



Особенности плагина Golaem

Избегайте многократной работы. Используйте Golaem

Наличие персонажей в ваших сценах, будет многократно увеличиваться, по необходимости. Это займет всего несколько минут.
На них могут влиять простые триггеры, такие как зона, время, расстояние, столкновение...
Golaem, очень хорошо интегрирован в Maya. Он изначально совместим с основными визуализациями в майя, 3ds Max + v-Ray, Кatana, Softimage + Arnold. FBX or Alembic. Также доступны Экспорт FBX или Alembic.
Все части Golaem являются сценариями поддерживающие MEL or Python. API c/c++ позволяет считывать экспортированный кэш моделирования.
Для группы FX Golaem, может генерировать локаторы и/или столкновения
Выпуски Golaem 5-6, представляют инструменты компоновки, инструменты пост-моделирования, основанный на манипуляторах Maya.
Golaem широко используется в индустрии визуальных эффектов для анимации массовых сцен, как например десятки тысяч персонажей, или огромные армии, борющимися за контроль над семью королевствами в игре Престолов. Поверх упрощенного процесса повторного принятия для этого вида сцен новый инструмент «макет» помогает художникам заполнять небольшие сцены, где нет необходимости, но художественный элемент управления является ключом.

The presence of characters in your scenes, will increase many times, if necessary. It takes only a few minutes.
They can be affected by simple triggers, such as zone, time, distance, collision ...
Golaem, very well integrated in Maya. It is initially compatible with those renderings in Maya, 3ds Max + v-Ray, Katana, Softimage + Arnold. FBX or Alembic. Also available are Export FBX or Alembic.
All parts of Golaem are scripts that support MEL or Python. The c / c ++ API allows you to read the exported model cache.
For the FX group, Golaem can generate locators and / or collisions
Golaem releases 5-6, represent layout tools, post-simulation tools based on Maya manipulators.
Golaem is widely used in the visual effects industry, like tens of thousands of characters, or huge armies, fighting for control of the family of kingdoms in the game of Thrones. "Layout" helps artists fill small scenes where there is no need, but the artistic control element is the key.

Что нового в этой версии плагина

IMPORTANT NOTICE

From this release, Golaem Navigation relies on Golaem Sensors. Thus, all previous scenes using the Navigation Behavior will produce a slightly different result due to an improved perception system

NEW FEATURES

New Golaem plugin for Katana which allows to preview and render Golaem Caches within Katana, KtoA and RfK
New Geometry Tag mechanism to switch the Geometry Files used in the different steps of the pipeline (simulation cache replay, render and bake)
Introduction of the Golaem Attributes as replacement for the PPAttributes
New Golaem Attribute Spreadsheet Tool to monitor and edit Golaem Attributes

IMPROVEMENTS

Navigation Behavior now uses Golaem Sensors for its perception. Sensors can be configured
Support of Geometry Tags in the Geometry Behavior
OptionVar glmGeometryTags can be used to define custom Geometry Tag names
All selected items are deleted when clicking on a Simulation Layout Tool Layer delete button
GLM_CROWDUNIT environment variable can also be used for the 3ds Max plugin
Entity Scales are taken into account in the Perception
Orient Pelvis On Ground Normal attribute now works in particle mode within the AdaptGround Behavior

BUG FIXES

Fixed motion blur computation with Arnold 5
Fixed a crash when using the physics Behaviors and some specific collisions
Fixed a crash when using Group EntityTypes
Fixed a crash when using a Translate and a Rotate Expression in the SetBone Behavior
Fixed a crash when displaying the Maya Rigid Bodies in the Character Maker under Linux
Fixed Autocompute Skeleton Mapping not mapping some effectors in the Character Maker
Fixed glmClearChOpEditor and glmRefreshChOpEditor being called in Maya batch
Fixed geometry repartition within the Golaemisator Tool
Fixed Golaemisator not opening with Maya 2017 and Linux
Fixed Reset Shaders button with Renderman shaders
Fixed time offset in the One File Per Entity Alembic Bake Mode
Fixed Trajectory Edit and Trajectory Mode order in the Simulation Layout Tool
Fixed error message about missing Simulation Cache when using Trajectory Layers
Fixed Group Laxness not set correctly when using multiple Navigation Behaviors
Fixed the loading of old Character Files (pre-v6) in the Character Maker
Fixed V-Ray Subdivision

REFACTORING

Reorganized icons in the Simulation Layout Tool
Crowd Archiver does not archive Simulation Caches anymore by default
SiToA is not supported anymore
API

The Character Geometry files are now returned and set per Geometry Tag in the glmCharacterFileTool command
Geometry properties now include the Geometry Tag in the glmCharacterMaker command
Removed glmGetNavMeshDefaultValue command
Removed glmSpatialRequestCmd command

SUPPORTED RENDERING ENGINES

Mtoa 1.4.X
V-Ray For Maya 3.6X, 3.5X & 3.40.XX
V-Ray For 3ds Max 3.60.XX
Renderman Studio 21.3 & 21.4
Mental Ray 3.13.X
Redshift 2.5.30
3Delight Studio Pro 11.0.XX & 12.X
Guerilla Render 1.4.4
Katana 2.5 and 2.6 with KtoA 1.1.X, 2.X and RfK 21.X 2.0 & 1.4.X
Also supported (but must be manually installed)

Mtoa 2.0
Redshift 2.0.91-93



Supprted rendering engines

- Mtoa 1.4.0 & 1.3.X / Arnold Core 4.2.X
- V-Ray For Maya 3.40.XX & 3.30.XX
- V-Ray For 3ds Max 3.30.XX
- Renderman Studio 21.0 & 21.1
- Mental Ray For Maya (any version)
- Redshift 2.0.91-93 / 2.5.13
- 3Delight Studio Pro 11.0.XX
- Guerilla Render 1.4.4
- Katana 2.X (Arnold and Renderman)



Информация о программе (файле):

Название: Golaem Crowd for Autodesk Maya
Ключ: есть, для каждой версии плагина
Размер: 97.3 Мб
Версия: 6.2
Год выпуска: 2017
Тип файла: RAR архив
Язык интерфейса: Ml / Eng & etc
Операционная система: Windows® /7/8-10 (x64 bit)
Системные требования: Autodesk Maya 2016-2018

добавлено 5 % на восстановление

Download|Скачать Golaem Crowd 6.2 for Autodesk Maya 2016.5 (24.3 Mb/x64 bit)


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Golaem Crowd 6.2 for Autodesk Maya 2016 (24.6 Mb/x64 bit)


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Golaem Crowd 6.2 for Autodesk Maya 2017 (24.4 Mb/x64 bit)


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Golaem Crowd 6.2 for Autodesk Maya 2018 (23.8 Mb/x64 bit)


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.



Комментарии к новости
Добавить комментарий
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
ТОП Комментарии
Влад.
Micro пишет:
Эндшпиль  (Шахматы богов - 6)
Влад.
Micro пишет:
Мутанты  [=Звёздный поиск]
Влад.
Micro пишет:
Олег Здрав (Мыслин, Николай Нестеров)
Влад.
Micro пишет:
Константин Борисов (псевдоним Константин Назимов)