Cherry[soft] » Программы » Мультимедиа » Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D


Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D

Автор: Gravitron от 4-08-2017, 15:32, посмотрело: 166

0
Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D


Arnold for Cinema 4D (C4DtoA), это система передового рендеринга в современном кинопроизводстве и создании анимации. Плагин представляет из себя подключаемый модуль к MAXON Cinema 4D, который является мостом к системе рендеринга Arnold, из стандартного интерфейса Cinema 4D. Arnold - это система глобального освещения, включающая современные методы трассировки лучей и физически точного затенения. Arnold предложит пользователям профессионалам, ещё больше скорости и мощности и более высокую эффективность поизводсва и качество результата.

Arnold for Cinema 4D (C4DtoA), is a system of advanced rendering in modern film production and animation. The plug-in is a plug-in to MAXON Cinema 4D, which is a bridge to the Arnold rendering system, from the standard Cinema 4D interface. Arnold is a global lighting system that includes modern methods for ray tracing and physically accurate shading. Arnold will offer users to professionals, even more speed and power and higher efficiency of production and quality of the result.

После того как вы установили плагин Arnold, а этот модуль загружается в MAXON Cinema 4D, всё, что необходимо сделать, это выбрать систему Arnold в Cinema4D для рендеринга создаваемых сцен.

За последние несколько лет Arnold был использован для создания уникальных визуальных эффектов в главных эффектах художественных фильмов, анимационных художественных фильмов, а также в дорогостоящих коммерческих проектах. Компания Sony Pictures Imageworks использовала систему Arnold ранее, и будет использовать её во всех предстоящих фильмах.

Arnold использует передовые алгоритмы для наиболее эффективного использования аппаратных ресурсов компьютера: память, дисковое пространство, процессорные ядра, а также SIMD-расширения SSE.

Архитектура Arnold была разработана для простой адаптации к существующим конвейерам. Система построена поверх системы подключаемых узлов; пользователи могут расширять и настраивать систему посредством написанием новых узлов шейдеров, камер, фильтров и драйвера вывода, а также процедурной геометрии, собственных типов лучей и геометрических данных. Основная цель архитектуры Arnold заключается в предоставлении полного решения в качестве основного визуализатора при работе над анимацией и визуальными эффектами. Однако Arnold также может использоваться как:
• 'Лучевой' сервер для традиционных построчных визуализаторов
• Инструмент для запекания или процедурной генерации данных освещения (карты освещения для видеоигр)
• Инструмент интерактивного рендеринга и пересчёта освещения

Чем отличается Arnold от других рендеров?

Arnold представляет собой движок рендеринга без допущений на основе методов трассировки лучей и путей. Он не использует алгоритмы кэширования, которые добавляют артефакты, такие как метод фотонных карт (Photon mapping) и окончательная сборка (Final gather).

Arnold for Cinema 4D (C4DtoA) provides a bridge to the Arnold renderer from within the standard Cinema 4D interface. Arnold is a global illumination system incorporating modern ray tracing and physically based shading techniques. Arnold offers greater speed, more power and higher quality. This gives studios using Arnold a distinct competitive advantage - especially in big-budget productions.

Over the past few years, Arnold has been used to create unique visual effects in major VFX feature films, animated features, and high-end commercial projects. Sony Pictures Imageworks was the catalyst for the professional adoption of the product and will use Arnold in all upcoming films.

Arnold uses cutting-edge algorithms that make the most effective use of your computer’s hardware resources: memory, disk space, multiple processor cores, and SIMD/SSE units.

The Arnold architecture was designed to easily adapt to existing pipelines. It is built on top of a pluggable node system; users can extend and customize the system by writing new shaders, cameras, filters and output driver nodes, as well as procedural geometry, custom ray types and user-defined geometric data. The primary goal of the Arnold architecture is to provide a complete solution as a primary renderer for animation and visual effects. However, Arnold can also be used as:
• A ray server for traditional scanline renderers
• A tool for baking/procedural generation of lighting data (lightmaps for videogames)
• An interactive rendering and relighting tool

Why is Arnold different?

Arnold is an unbiased ray/path tracing engine. It doesn't use caching algorithms that introduce artifacts like photon mapping and final gather.

Features

• Seamless integration with C4D: objects (instances, cloners, deformers, generators), MoGraph geometry, hair and splines.
• Support for both native particles and Thinking Particles.
• The fastest interactive rendering (IPR) of all Arnold plugins, allows parameter changes to be rapidly previewed without interrupting your work.
• Arnold Shading Network Editor, a node-based material editor.
• A comprehensive list of shaders and utilities, including vertex maps and per-face materials.
• Volume rendering with OpenVDB.
• Deferred, render time generation of geometry with the Arnold procedural node.
• Native linear workflow.
• Team Render, including single-frame distributed rendering.
• Support for third party plugins like X-Particles and Turbulence FD.

Что нового в это версии 2.0.3.3 / What's new in this version:

Bug Fixes
Focus Object in the camera does not match the C4D render
Disabling camera blur disables motion blur on moving objects
Color texture of a skydome_light is not exported when motion blur is enabled
Cryptomatte shader is not exported as an AOV shader

Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D
Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D Solid Angle / To Arnold rev.2.0.3.3 For Cinema4D


Информация о программе (файле):

Название: Solid Angle / To Arnold For Cinema4D
Офф-сайт solidangle.com
Ключ: есть
Размер: 22.6 Мб
Версия: 2.0.3.3
Год выпуска: 2017
Тип файла: RAR архив
Язык интерфейса: Ml / Eng & etc
Платформа : MAXON Cinema 4D R16/R17/R18 (all products except Lite)

добавлено 5 % на восстановление

Download|Скачать Solid Angle / To Arnold 2.0.3.3 For (Cinema4D R16)




Download|Скачать Solid Angle / To Arnold 2.0.3.3 For (Cinema4D R17)




Download|Скачать Solid Angle / To Arnold 2.0.3.3 For (Cinema4D R18)


Категория: Мультимедиа, Графика и дизайн

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
 
Наверх