Cherry[soft] » Программы » Мультимедиа » Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017


Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017

Автор: Gravitron от 4-08-2017, 15:25, посмотрело: 82

0
Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017


Arnold for 3ds Max (MAXtoA) это подключаемое расширение-плагин к Autodesk 3ds Max, который перебрасывает так называемый мост, к системе рендеринга Arnold из стандартного интерфейса 3ds Max. Arnold, это система глобального освещения, которая включает актуальные методы трассировки лучей и физически точного затенения. Arnold увеличивает скорость рендеринга, придает больше мощности и предоставляет более высокое качество исходящего результата. Новые технические возможности Arnold увеличивают конкурентное преимущество студий, особенно в крупнобюджетном производстве.

Arnold for 3ds Max (MAXtoA) is a plug-in extension plug-in to Autodesk 3ds Max that flips the so-called bridge to the Arnold rendering system from the standard 3ds Max interface. Arnold, this is a global lighting system that includes current methods for ray tracing and physically accurate shading. Arnold increases the speed of rendering, attaches more power and provides a higher quality of the outgoing result. New technical capabilities of Arnold increase the competitive advantage of studios, especially in large-scale production.

После установки, модуль загружается в 3ds Max, всё, что нужно сделать, так это выбрать систему Arnold в 3ds Max для рендеринга сцен.

За последние несколько лет Arnold был использован для создания уникальных визуальных эффектов в главных эффектах художественных фильмов, анимационных художественных фильмов, а также в дорогостоящих коммерческих проектах. Компания Sony Pictures Imageworks использовала систему Arnold ранее, и будет использовать её во всех предстоящих фильмах.

Arnold использует передовые алгоритмы для наиболее эффективного использования аппаратных ресурсов компьютера: память, дисковое пространство, процессорные ядра, а также SIMD-расширения SSE.

Архитектура Arnold была разработана для простой адаптации к существующим конвейерам. Система построена поверх системы подключаемых узлов; пользователи могут расширять и настраивать систему посредством написанием новых узлов шейдеров, камер, фильтров и драйвера вывода, а также процедурной геометрии, собственных типов лучей и геометрических данных. Основная цель архитектуры Arnold заключается в предоставлении полного решения в качестве основного визуализатора при работе над анимацией и визуальными эффектами.

Однако Arnold также может использоваться как:
• 'Лучевой' сервер для традиционных построчных визуализаторов
• Инструмент для запекания или процедурной генерации данных освещения (карты освещения для видеоигр)
• Инструмент интерактивного рендеринга и пересчёта освещения

Чем отличается Arnold?

Arnold представляет собой движок рендеринга без допущений на основе методов трассировки лучей и путей. Он не использует алгоритмы кэширования, которые добавляют артефакты, такие как метод фотонных карт (Photon mapping) и окончательная сборка (Final gather).

Arnold for 3ds Max (MAXtoA) is a plug-in for Autodesk 3ds Max which provides a bridge to the Arnold rendering system from within the standard 3ds Max interface. Once installed, and the plug-in loaded in 3ds Max, all you need to do is select Arnold rendering in 3ds Max to start rendering your scenes. Arnold is a global illumination system incorporating modern ray tracing and physically based shading techniques. Arnold offers greater speed, more power and higher quality. This gives studios using Arnold a distinct competitive advantage - especially in big-budget productions.

Over the past few years, Arnold has been used to create unique visual effects in major VFX feature films, animated features, and high-end commercial projects. Sony Pictures Imageworks was the catalyst for the professional adoption of the product and will use Arnold in all upcoming films.

Arnold uses cutting-edge algorithms that make the most effective use of your computer’s hardware resources: memory, disk space, multiple processor cores, and SIMD/SSE units.

The Arnold architecture was designed to easily adapt to existing pipelines. It is built on top of a pluggable node system; users can extend and customize the system by writing new shaders, cameras, filters and output driver nodes, as well as procedural geometry, custom ray types and user-defined geometric data. The primary goal of the Arnold architecture is to provide a complete solution as a primary renderer for animation and visual effects. However, Arnold can also be used as:
• A ray server for traditional scanline renderers

• A tool for baking/procedural generation of lighting data (lightmaps for videogames)
• An interactive rendering and relighting tool

Why is Arnold different?
Arnold is an unbiased ray/path tracing engine. It doesn't use caching algorithms that introduce artifacts like photon mapping and final gather.

Features

• Integration with 3ds Max shapes, cameras, lights and shaders.
• Image Based Lighting support, including a state of the art physical sky.
• 3ds Max ActiveShade interactive rendering allows parameter changes to be rapidly previewed without interrupting your work.
• Support for AOVs & Deep EXR files.
• Defer the creation of geometry at render time with the Procedural placeholder nodes.
• Texturable Mesh lights.
• 3rd Party Arnold shader support.
• MAXtoA Cloud Rendering for stills and animations. Users can join the optional Autodesk ‘Render Pilot’ program, which now supports MAXtoA.

Что нового в этой версии / What's new in v1.0.836:

This is a bugfix releasing, using the Arnold 5.0.1.1 core, and is MAXtoA build 836.
See the Arnold 5.0.1.1 >> release notes for the full list of fixes.

Requirements
- Compatible with 3ds Max 2018 (64-bit)
- Windows 7 and later
- CPU with at least SSE 4.2 instructions (2006 and later Intel CPUs, and 2011 and later AMD CPUs)

Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017 Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017 Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017 Solid Angle / To Arnold rev/1.0.836 For 3ds Max 2017


Информация о программе (файле):

Название: Solid Angle / To Arnold For 3ds Max 2017
Офф-сайт solidangle.com
Ключ: есть
Размер: 23.8 Мб
Версия: 1.0.836
Год выпуска: 2017
Тип файла: RAR архив
Язык интерфейса: Ml / Eng & etc
Операционная система: Windows® /7/8-10
Платформа: Autodesk 3ds Max 2018, 64-bit ONLY

добавлено 5 % на восстановление

Download|Скачать Solid Angle / To Arnold 1.0.836 For 3ds Max 2017



Категория: Мультимедиа, Графика и дизайн

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
 
Наверх